خاطرات و خطرات خبرنگاران

خاطرات ایرنایی ها

خاطرات و خطرات خبرنگاران

خاطرات ایرنایی ها

360 درجه چرخش برای رضای خدا!

این روزها خبرهای مربوط به حمله اشرار به بیرجند و درگیری با نیروی انتظامی منو یاد ماموریتی انداخت که به اتفاق سیامک قادری از گروه گزارش و محمود ظهیرالدینی از عکاسی در اواخر دهه هفتاد به استان خراسان انجام دادیم.

تیم خبری ما ماموریت داشت از تحرکات اشراری که به قصد باج گیری افرادی رو گروگان می گرفتند، گزارشی تهیه و درقالب بولتن دراختیار مسئولان قراربده.

این ماموریت به دلیل شرایط سخت و دشوارمنطقه و هراسی که به لحاظ نوع شرارت های گروگانگیران به دل مردم افتاده بود برای مسئولان منطقه حائز اهمیت بود و به همین دلیل آقای مهرعلیزاده استاندار وقت خراسان فردی رو مامور کردکه تاپایان سفربه شهرهای مختلف مرزی ما رو همراهی کنه تا راحت تر به کارمون برسیم. 

نمی دونم استاندار به این آقا که از قضا سمت بالایی هم در استانداری داشت چه توصیه ای کرده بود که این بنده خدا تمام انرژیشو بکار گرفت تا نزد ما فردی متدین و متشرع جلوه کنه.

شاید به زعم خودش فکر می کرد ما قراره از وضعیت اخلاقی و روحی این بابا گزارش تهیه کنیم.

طفلی دکمه های یقه اش رو که تا آخر محکم بسته بود و تو اون گرما انگاری کتش رو به تنش دوختن.

 برای هریک از ما این چندمین ماموریت از این دست بود و به دلیل تجریه ای که از آن بهره می بردیم در مسیر خیلی باهم شوخی می کردیم و به قولی "ریلکس"بودیم و هرچقدر تلاش می کردیم یخ این بنده خدای همراهمون باز بشه فایده ای نداشت.

کار به جایی کشیده بود که به محض استقرار درمحلی برای اقامه نماز و صرف غذا این بنده خدا فوری قرآن و مفاتیحی در می آورد و شروع به قرائت می کرد اونم با صدای بلند! شاید فکر می کرده راحتی ما برای رد گم کنی و تست اونه .

اما اتفاق جالب اینکه این بابا وقتی دید نه انگاری ما کاری به کارش نداریم و تمامی تلاشش برای متشرع نشون دادن خودش بی فایده است یواش یواش کتش رو درآورد و بعدشم دگمه یقه رو باز کرد و درتعریف کردن جک از ما سه تا پیشی گرفت و این روزهای اخری واسه نمازصبح هم بلند نمی شد...

 خلاصه ما سه تا مونده بودیم این بنده خدا چطور یهویی ۳۶۰ درجه تغییر کرد .

فکر می کنم این ماموریت اگه کمی طولانی تر می شد آخریها قربت الی الله باباکرم هم می رقصید برامون ...  مجید زاغری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد