خاطرات و خطرات خبرنگاران

خاطرات ایرنایی ها

خاطرات و خطرات خبرنگاران

خاطرات ایرنایی ها

برنامه ! سفر هاشمی رفسنجانی به لنینگراد - رضا ضیایی

 

تابستان سال 1368 هیاتی عالیرتبه به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی سفر مهمی  به مسکو داشت.
در این سفر قراردادها و قرار و مرار های مهمی با گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی منعقد شد که موضوع این خاطره نیست. 
 

 

 

 

 

ادامه مطلب ...

تسلیت به همکاران

   

آقای بقایی نژاد و خانم دینداری دو تن از همکاران گروه اخبار انگلیسی بتازگی در سوگ عزیزانی نشسته اند.

"ایرنایی ها" مصیبت وارده را به این دو همکار عزیز تسلیت گفته و از درگاه خداوند برای درگذشتگان علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومند است.

وقتی که سیامک قادری از فیلتر گزینش عبور کرد!!!!!!

  

سیامک می گفت : یک روز توی پیاده رو به طرف میدان تجریش می‌رفتم، از دور دیدم یک کارت پخش کن خیلی با کلاس، کاغذهای رنگی قشنگی دستشه، ولی به هر کسی نمی ده!

خانم ها رو که کلا تحویل نمی گرفت و در مورد آقایون هم خیلی گزینشی رفتار می‌کرد و معلوم بود فقط به کسانی کاغذ رو می‌داد که مشخصات خاصی از نظر خودش داشته باشند، اهل حروم کردن  تبلیغات نبود...

ادامه مطلب ...

با هم بخندیم ، نه به هم

از اول هم از سیاست خیلی خوشم نمی آمد . اما از نوجوانی در رودخانه سیاست غرق شدم و هنوز هم برای بیرون آمدن از آن تقلا می کنم .

بهتر است اصلا در باره سیاست حرفی نزنیم. چراکه وقتی می توان با سکوت حرف زد نباید بر پایه  لرزان واژه ها تکیه کرد. سکوت من تلخند های است که در وبلاگم می گذارم . سکوت من لطیفه است ، خاطرات شیرین است و هر آنچیزی است که بتواند ماهیچه های صورت بازدید کنندگانم را منقبض کند. ولو اندک .

ادامه مطلب ...

یادی از علامه شیخ فضل الله مسعود نوری

 سال 82 در ماموریتی اداری عازم لبنان شدم  و برای نخستین بار چهره عروس خاورمیانه را از نزدیک دیدم . کشوری که با تمامی کشورهای اسلامی خاورمیانه متفاوت است .

ادامه مطلب ...

ایرنا از یک آرتروز مزمن سازمانی رنج می‌برد - حسن جعفری

در سال ۱۳۶۰ یا ۱۳۶۱ مجلس نام خبرگزاری را از «پارس» به «خبرگزاری جمهوری اسلامی» تغییر داد. بسیاری از دوستانی که آن زمان از این تغییر نام خوشحال شدند و من هم یکی از همان‌‎ها بودم، بعد‎ها به این نتیجه رسیدند که این یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات خبرگزاری و نظام در مورد ایرنا بوده است. به این نتیجه رسیدند که «برند» خبری پارس، می‎بایست حفظ می‌شد. این تغییر نام نیز یکی از عوامل انسداد دگردیسی در آن زمان و در سال‎‎های بعد از آن شد. خبرگزاری با این تغییر نام، گویی به پدیده‎ای مقدس تبدیل شده بود که هیچ نوع دگردیسی جدی‎ای برای آن مقدور نشود.

ادامه مطلب ...

نماینده مجلس یا آبدارچی!!

 حدود 20 ساال پیش من خبرنگار حوزه ریاست جمهوری بودم و دوست عزیزم مسعود نوری خبرنگار حوزة ‌مجلس.

یک  روزمسعود   ( به دلیل گرفتاری شخصیش)  از من خواست  به  مجلس برم و کلاسورش را در روابط عمومی مجلس بردارم و دونگ هفتگی صبحانه اش را به آقای بلوچ از خدمتگزاران زحمتکش مجلس بدهم .

ادامه مطلب ...

آقای محوریاب، معاون ارتباطات رییس جمهور!! مجید زاغری

  سال 1377 همراه رئیس جمهور وقت ( سید محمدخاتمی) به مشهد سفر کردم . طبق روال اینگونه سفرها ،  رئیس جمهور در  جمع مردم هر شهر سخنانی ایراد می کرد که به چند بخش" یادآوری نام و خاطره شخصیت های برجسته، اعلام تعداد شهدا و جانبازان و بسط این موضوع به میزان رشادت مردم آن خطه و  همچنین بیان مشکلات و نارسایی های موجود در آن منطقه و اینکه وجود این مشکلات در شان مردم نیست و و دادن وعده هایی برای مرتفع ساختن مشکلات  و  اعلام طرح های عمرانی و اقتصادی در شرف افتتاح یا در دست اجرای منطقه " اشاره می کرد ... این روال در هر شهری تکرار می شد و من در هرشهر نام چند چهره برجسته نام برده شده رو درخبر قید می کردم .

ادامه مطلب ...

وقتی باید ممنون امریکا باشیم ! - مجید زاغری

جلال طالبانی رئیس جمهور عراق از چهره های سیاسی بسیار زیرک و مدبریه که بارها درایتش رو در مدیریت جامعه دیده بودم . به خصوص دورانی که در منطقه خودمختار کردستان عراق به عنوان نفر اول بود .
ادامه مطلب ...

360 درجه چرخش برای رضای خدا!

این روزها خبرهای مربوط به حمله اشرار به بیرجند و درگیری با نیروی انتظامی منو یاد ماموریتی انداخت که به اتفاق سیامک قادری از گروه گزارش و محمود ظهیرالدینی از عکاسی در اواخر دهه هفتاد به استان خراسان انجام دادیم.

ادامه مطلب ...